Met het complete webwinkel systeem van ElexioShop beschik je over een webwinkel die er professioneel uitziet en zoekmachine vriendelijk is.
Je zult gaan beschikken over een duidelijk, helder en uitgebreid order overzicht. Nadat de order is geplaatst krijgt zowel de klant als jij een order bevestiging per e-mail verstuurd. In het order overzicht zie je in 1 oogopslag alle nieuw geplaatste orders. De betaalstatus van de geplaatste order en de statussen van eerder nog niet afgehandelde orders. Met 1 klik met je muis print je pakbonnen en facturen uit.
Geplaatste orders kun je eenvoudig van status aanpassen. Zo krijg je een duidelijke overzicht van de orders die nog niet zijn afgehandeld. Je kunt de klant hier ook doormiddel van e-mail bericht op de hoogte houden van de status van hun geplaatste bestelling.
Nadat de klant de order heeft geplaatst kan het zijn dat hij of zij een artikel is vergeten mee te bestellen. Met het uitgebreide order systeem kun je achteraf de order aanpassen door een artikel toe te voegen of een artikel van de bestelling af te halen.
Indien je jouw bestelling verstuurt via PostNL dien je vaak de bestelling en de aflevergegevens handmatig in het software programma van PostNL in te voeren om vervolgens een verzendlabel te kunnen printen. In jouw webwinkel zijn deze gegevens allemaal al bekend. Met paar muisklikken worden de benodigde gegevens rechtsreeks naar PostNL verstuurd, je kunt dan vanuit de webwinkel zelf direct een verzendlabel uitprinten.
Om het helemaal compleet te maken kun je de bestelling die je hebt verstuurd in de webwinkel zetten op "Verzonden". Automatisch zal er een e-mail bericht worden verzonden dat de bestelling is verstuurd met daarin de Track & Trace nummer erin vermeld zodat jouw klant de zending zelf kan volgen.
Nooit meer onnodige retouren! Klanten willen weleens hun adres verkeerd invullen, verkeerde straatnaam of postcode. Het pakket komt retour en dat kost jouw tijd, geld en tevreden klanten. Dat hoeft niet meer.
Bij elke geplaatste bestelling zal er automatisch een check gedaan worden en mocht het adres niet kloppen dan geeft het systeem dat aan.
Aan de hand van de opgegeven adres van de klant zal er direct de mogelijke bezorgmomenten opgehaald worden vanuit PostNL, de klant kan haar/zijn ideale bezorgmoment kiezen die voor haar/hem uitkomt.
Wil je de klant de mogelijkheid aanbieden om het pakket op te halen op een zelf gekozen PostNL afleverlocatie? Ook dit is mogelijk zodat de klant haar/zijn pakketje op kan halen op ieder moment van de dag nadat die afgeleverd is door PostNL. De klant krijgt een email wanneer het pakket gereed is om af te halen.
Met de Exact Online module worden alle orders automatisch ingelezen in Exact Online met bijbehorende klantgegevens en artikelen die besteld zijn, zo kun je direct de order in Exact Online inboeken.